Liegen mag niet.

En toch gebeurt het, ook (nog) bij De Lijn….

Soms kunnen bussen of trams door overmacht hun geplande ritten niet rijden, bv. door een tekort aan chauffeurs. Niet leuk voor reizigers, dat beseft De Lijn zelf ook. Maar nog minder leuk is het wanneer De Lijn reizigers in de waan laat dat deze ritten toch aan de halte zullen aankomen.

Binnenkort zal De Lijn eindelijk in staat zijn om in zo’n situaties te tonen dat de rit niet rijdt: in haar app, op www.delijn.be en op alle borden . Klinkt simpel en zou het ook moeten zijn, maar om dat te kunnen doen, is er heel wat werk achter de schermen nodig. Het resultaat is bijna klaar, maar wie nu al een blik achter de schermen wil nemen, kan eens gaan kijken op altijdinbeweging.delijn.be/testimonials.

Deze verbetering moet het leven van de reizigers eenvoudiger maken en zou de geloofwaardigheid van de real-time informatie en van de app van De Lijn ten goede moeten komen.

Nog even geduld, maar het einde van het “liegen” over bussen en trams die zouden komen, is dus in zicht.

En ja, uiteraard werkt De Lijn intussen hard om de oorzaken van het schrappen van ritten weg te werken, o.a. door intensief op zoek te gaan naar chauffeurs (check www.delijn.be/jobs).

Benieuwd naar wat The Simplifier nog gedaan heeft bij De Lijn? Kijk hier.