De Lijn lanceerde onlangs weer twee nieuwigheden: je kan nu je abonnement verlengen en betalen via een betaallink die je per e-mail ontvangt en abonnementen voor 65-plussers kunnen nu ook online gekocht worden.
Fijn om zien dat de medewerkers van De Lijn het leven van hun klanten opnieuw weer wat konden vereenvoudigen.
Na een voorzichtige start werd gisteren (24 juli 2018) de kaap van 500,000€ inkomsten via de betaallink overschreden (goed voor zo’n 5,000 verlengde abonnementen).
Dit bedrag en het aantal abonnementen dat verlengd wordt via de betaallink zal de komende weken alleen maar stijgen omdat een groot aantal abonnementen afloopt op 1 september.
Naast het gebruiksgemak voor de klanten zijn er ook voordelen voor De Lijn: bv. minder werklast (omdat het aantal foute overschrijvingen daalt); minder verzendkosten; mogelijkheid om betalingen beter op te volgen; …
En 65+ abonnementen kunnen sinds kort ook online gekocht worden. Vorig jaar werd de manier waarop klanten van De Lijn online een abonnement kunnen kopen al drastisch en succesvol vereenvoudigd voor de andere abonnementen. Het aandeel van de online verkoop steeg daardoor van 3% tot 24% tijdens de piekperiode. Nu kunnen 65-plussers ook van die vereenvoudigde online aankoop manier gebruik maken.
Hier lees je meer over wat The Simplifier deed bij De Lijn.