Fijn om zien dat De Lijn op een positieve manier de pers gehaald heeft: zie bv. vrt NWS 26 mei

Enkele jaren geleden zijn we bij De Lijn gestart met meer te focussen op de reiziger, op processen en op het ondersteunen van collega’s bij verandering. Die aanpak heeft al regelmatig tot mooie resultaten geleid, zoals nu opnieuw: betere reisinformatie dankzij het tonen van bussen en trams op kaart in de app en dankzij betrouwbaardere realtime bij omleidingen.

Reizigers verwachten dat De Lijn doet wat er in de dienstregeling staat. Maar omdat dat niet altijd lukt (bv. omdat de bus te laat is door files, omdat wegenwerken omleidingen veroorzaken of omdat er soms ritten afgeschaft worden), is het cruciaal dat daarover in realtime correct geïnformeerd wordt. Zo kunnen reizigers reizen met minder zorgen.

Tegelijk konden we ook het leven van chauffeurs wat makkelijker maken: het te rijden traject in hun boordcomputer houdt nu ook rekening met omleidingen, terwijl ze zich vroeger moesten behelpen met een hele stapel papier.

Grote dank aan alle hardwerkende collega’s die dit mogelijk gemaakt hebben.

Benieuwd naar wat The Simplifier zoal gedaan heeft? Kijk hier.