Peter Hinssen (Innovatie-ondernemer en partner bij Nexxworks) schreef tijdje terug lovende woorden over de vereenvoudigde online verkoop van abonnementen bij De Lijn.

Fijn om zien dat The Simplifier het leven van de klanten van De Lijn een beetje kon vereenvoudigen.

“… Het traditionele moment om te vloeken op de digitale overheid was voor mij eind augustus, als ik de busabonnementen van de kinderen moest vernieuwen. Vroeger moest ik dan mijn digitale eID-lezer bovenhalen en er mijn elektronische identiteitskaart insteken. Dan kreeg ik meteen de boodschap dat mijn java-versie incompatibel was. Vervolgens bleek dat ook mijn browser niet compatibel was of dat de eID-software niet meer werkte op mijn versie van de MacOS. Als het dan eindelijk technisch lukte, bleef de vraag wat überhaupt de pincode van mijn elektronische ID-kaart was. Een fijn namiddagje frustratie om een abonnement van De Lijn te vernieuwen. Dit jaar was het al veel beter, een fluitje van een cent. …” 

(gelezen in De Tijd van 12 maart 2018, in artikel “Itsme werkt”)

https://www.tijd.be/tablet/newspaper/opinie/itsme-werkt/9991175.html

Hier lees je meer over wat The Simplifier deed bij De Lijn.