In deze uitzending van Kanaal Z zie je welke rol realtime speelt om de klantentevredenheid bij De Lijn te doen stijgen.
Wie al eens een bus of tram van De Lijn neemt, zal bevestigen hoe belangrijk het is dat je in realtime kan zien of je bus of tram rijdt en wanneer die aan je halte verwacht wordt.
De Lijn investeerde de afgelopen tijd heel hard om die realtime informatie voor zoveel mogelijk ritten beschikbaar te stellen, om die realtime zo betrouwbaar mogelijk te maken en om de weergave ervan in de app, op de website en op de elektronische halteborden te verduidelijken.
In 98% van de gevallen is er nu betrouwbare realtime (of verschijnt “rijdt niet” als de rit afgeschaft zou zijn).
Dit percentage moet en kan nog beter, want elke negatieve ervaring schaadt het vertrouwen van de reiziger in De Lijn. Daarom investeert De Lijn verder in software, hardware én mensen. Ze spelen immers alle drie een cruciale rol om altijd en overal correcte realtime te kunnen tonen.
Benieuwd naar wat The Simplifier zoal gedaan heeft? Kijk hier.